2013. március 24., vasárnap

A futam

Nem is tudom, hol kezdjem. A gondolataim cikáznak, és forr az agyvizem. 

Fernando a 200.nagydíján kiesett, ami szerintem a csapat és az ő hibája is volt. Ugyan nem tudjuk, mit beszéltek a csapatrádión de annyi biztos, hogyha a csapat nagyon szerette volna, hogy bejöjjön akkor bement volna. 
A kettő Force Indiasnak nagyon szerencsétlen volt ez a futam. Sutil elég jól ment, erre elrontják a kerékcserét. Nem tudom pontosan, milyen probléma volt a kerékkel, de annyi szent, hogy ez elrontotta mindkettő pilóta versenyét. Nem csak elrontotta, hanem ki is ejtette őket.
Pastor Maldonado is kiesett. 'Sima' kavicságyba csúszás volt a probléma. 

A két RedBull miatt nagyon nagyon nagyon csalódott voltam. Úgy értem, sose szerettem Vettelt és mindig is inkább Webbernek szurkoltam. Addig minden okés volt, míg a mi drága önfejű németünk nem kezdett magánakcióba. A futam után Webber elmondta, hogy a csapat utasítására lekapcsolta a motort és csak tartotta a tempót, mire Sebastian nem elégedett meg a második hellyel, neki az első kellett, és megelőzte Webbert. Ha most nem tekintjük a körülményeket akkor tényleg egy gyönyörű előzést láthattunk, és Szujó Zoli szavaival élve: "Igazi autóversenyzést láthatunk Malajziában." Az egyetlen dolog ebben az volt, hogyha Webber is egy kicsit fejetlenebb lett volna, akkor akár baleset is lehetett volna ebből. Szerencsénkre a veterán Mark észnél volt. Hozzáteszem, az ő kárára. 

Lewis, drága Lewis! A megszokottat nem tudjuk kiverni a fejünkből, mi? A verseny legviccesebb pillanata volt, mikor a friss Mercedes-es véletlen a McLaren boxába beköszönt, majd továbbhajtott. Ilyet láthattunk már egyszer azt hiszem 2009-ben Jenson Buttonnal a főszereplőként.

A versenyről összeségében az a véleményem, hogy nem volt a legizgalmasabb és nem is a legunalmasabb. Amit Vettel és Webber közt láthattunk az egyszerűen nem volt sportszerű. Vettelt idáig tartottam annyira jó versenyzőnek, hogy legalább azt betartja amire az a profi csapat mögötte utasítja. Ezek szerint nem. Senki sem akart itt még egy 2010 Törökországot. Ahogy Mark sem, pontosan ezért gondolkodott hidegfejűen és nem csinált ebből még nagyobb bajt. Szerintem még tarthatta volna tovább Sebastiant, de jól tette, hogy elengedte. Még baleset is lehetett volna belőle. Én soha életemben nem voltam Vettel párti, de bevallom, hogy egy elég tehetséges pilótának tartottam és elismertem egy-egy jó futamát. Nos, ez nem volt az. Egyébként ez az akciója nálam kiverte a biztosítékot. Egyszerűen nem bírom felfogni, hogy miért kellett ez. Azt értem, hogy versenyző és csak akkor nyugszik meg a szíve, ha ő az első, de kérem szépen ez már túlment a határokon. Elég szép beszélgetés lesz várható a két pilóta és a csapat közt. Mellesleg, Seb bocsánatot kért Marktól a verseny után, de ezt már falra kenheti. Nem megy vele sokra. Hogy őszintén megmondjam, engem Vettel a fiatal Schumira emlékeztet. Ami nem jó, mert nem szeretném átélni azt, hogy hét évig Vettel fog nyerni mindenhol. 

Hamiltontól nagyon szép cselekedet volt az, hogy a csapatnak és Niconak ajánlotta ezt a győzelmet. Igazán megérdemelte volna ezt a dobogót Nico. 

Soha életemben nem láttam ilyen szomorú dobogót és remélem nem is fogok. Ahogy Talmácsi Gábor mondta, örülni kéne annak, hogy ilyen eredményeket értek el, nem pedig búslakodni. 

Remélem legalább 1 embernem tetszett ez a futam, mert szerintem elég sok ember van abban a gyászos, hangulat nélküli hangulatban mint én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése